Kiedy warto rozpocząć współpracę z siecią afiliacyjną

Rozpoczęcie współpracy afiliacyjnej to bardzo ważna decyzja, która zależy od dwóch czynników. Przede wszystkim reklamodawca powinien być świadomy, że jest to proces rozłożony w czasie, a podstawowym zadaniem sieci afiliacyjnej jest zwiększenie przychodów z tytułu sprzedaży usługi czy produktów. Programy partnerskie nie są głównym narzędziem służącym wykreowaniu wizerunku marki, ale mogą być wsparciem w prowadzeniu kampanii reklamowej.
Kiedy zacząć współpracę z siecią afiliacyjną?
Dobrym momentem na podjęcie współpracy z siecią afiliacyjną jest chęć rozszerzenia działalności o nowy kanał dystrybucji treści, który nie obciąży nadmiernie budżetu reklamującej się firmy. Pod tym względem affiliate marketing jest idealnym rozwiązaniem. Polega on na oddelegowaniu części działań marketingowych na wielu niezależnych partnerów, a dzięki niskiemu obciążeniu kosztowemu pozwala na przeznaczenie większości środków na inne kanały promocji. Sieć afiliacyjna to więc podwójna korzyść dla reklamodawcy – z jednej strony wzmacnia skuteczność kampanii wizerunkowej, z drugiej natomiast dobrze wpływa na rozwój efektywnej sieci wydawców.
Czynnikiem warunkującym sukces każdej kampanii są potencjalnie zainteresowani wydawcy. Czyli Twoi wirtualni partnerzy, którzy pomogą Ci w pozyskaniu nowych klientów. Podstawą do zainteresowania wirtualnego handlowca jest przede wszystkim rozpoznawalność marki i popularność asortymentu.
W zależności od ilości unikalnych użytkowników strony, program afiliacyjny może przynieść proporcjonalną wartość i ilość transakcji podejmowanych przez klientów. Wsparcie ze strony sieci afiliacyjnej umożliwia zwiększenie sprzedaży produktów nawet o 30-40%.
Jeśli rozpoczęcie współpracy z siecią afiliacyjną nastąpi na bardzo wczesnym etapie tworzenia sklepu online, osiągnięcie zadowalających rezultatów będzie o wiele trudniejsze. Jest to związane przede wszystkim z niższą rozpoznawalności takiej marki wśród partnerów. Największym zainteresowaniem cieszy się innowacyjne pomysły, unikalny asortyment i niszowe tematy. W takim przypadku tworzenie skutecznej sieci wirtualnych handlowców trwa stosunkowo krótko. Z analogiczną sytuacją mamy do czynienia w przypadku firm, które prowadzą wiele działań marketingowych i skupiają wokół siebie niezwykle aktywną społeczność ludzi. Popularna tematyka czy rozpoznawalność marki w sieci zwiększają naszą szansę na to, że potencjalny wydawca zainteresuje się współpracą z nami.
Nie oznacza to jednak, że tylko duże sklepy internetowe mogą osiągnąć sukces w programie partnerskim. Warto pamiętać, że dbanie o rosnącą ilość użytkowników poprzez uruchomienie dodatkowych działań marketingowych, może przynieść wyraźne efekty już na początku kampanii reklamowej.