Najczęstsze błędy popełniane przez reklamodawców w afiliacji

Marketing afiliacyjny daje Ci szansę na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Szansę, którą można jednak łatwo zaprzepaścić. Błędne działania samych reklamodawców mogą zaszkodzić nawet najlepszemu programowi partnerskiemu. Sprawdź, jakich błędów powinieneś unikać przy prowadzeniu kampanii afiliacyjnej i poznaj dobre praktyki afiliacji.
Brak dostępności reklamowanego produktu
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez reklamodawców jest brak dostępności reklamowanego produktu. W tej sytuacji marketing afiliacyjny spełnia swoją rolę: klient wyraził zainteresowanie reklamowanym produktem, lecz reklama nie może przynieść spodziewanych rezultatów, czyli zysku ze sprzedaży produktu. Z jednej strony powoduje niezadowolenie klienta, z drugiej natomiast generuje niepotrzebne koszty dla reklamodawcy. Istnieje również duża szansa na to, że klient nie skorzysta ponownie z usług danej firmy, ponieważ nie spełniła ona jego oczekiwań.
Za mało testów
Kolejnym błędem w prowadzeniu kampanii reklamowej jest brak wystarczającej ilości testów. W przeważającej większości przypadków nieodpowiednie kreacje reklamowe kierują ruch na nieodpowiednie strony internetowe lub odsyłają do nieaktualnych ofert. Przed uruchomieniem kampanii ważne jest więc, aby przynajmniej raz przetestować kreację reklamową i sprawdzić, czy potencjalny odbiorca może napotkać na ewentualne utrudnienia. Jeśli proces dokonywania zakupów jest zbyt długi lub zbyt skomplikowany, reklamowca powinien go skrócić lub uprościć.
Proponowanie nieatrakcyjnych prowizji
Jeżeli program afiliacyjny ma przynieść oczekiwane efekty, konieczne jest zaproponowanie wydawcom atrakcyjnych prowizji. Dzięki temu przyciągniesz więcej wartościowych partnerów i zwiększy się sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Niestety większość reklamodawców, szukając oszczędności w firmie, ustala stosunkowo niskie prowizji. W praktyce oznaczać to może brak efektywności działań afiliacyjnych wydawców, którzy zaakceptowali takie warunki płatności.
Nieodpowiedni dobór fraz kluczowych
Reklamodawcy mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców za pomocą kampanii Google Ads. Jednak korzystając z nich, powinni przede wszystkim zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych. Wybór zbyt ogólnych fraz może generować dodatkowe koszty za przypadkowe kliknięcia internautów, którzy szukają ogólnych informacji, a nie są rzeczywiście zainteresowani daną usługą czy produktem. W innym przypadku może przyciągnąć klientów z bardziej odległych miejsc – np. sprzedajemy dany towar we Wrocławiu, a trafiają do nas klienci z Warszawy.
Błędy w kampaniach afiliacyjnych nie należą do rzadkości. Jednak reklamodawcy powinni wyciągać z nich wnioski, aby przeznaczony budżet przyniósł oczekiwane rezultaty w postaci w postaci wzrostu sprzedaży. W momencie wykrycia błędów należy je dokładnie przeanalizować i wyeliminować, aby stworzyć skuteczną i atrakcyjną kampanię reklamową.